Böcker från Naturskoleföreningen

Framsidan av boken Att lära in matematik ute

Sedan första boken Att lära in matematik ute gavs ut 2005 i samarbete mellan några naturskolor, bla Upplandssstiftelsens och Uppsala Naturskola, och Naturskoleföreningen, så har det kommit många fler!
Hos oss kan du köpa boken Övningar i bakfickan, Leka och lära språk ute, Leka och lära matematik ute och böckerna om Att lära in matematik ute.

Framsidan av boken Övningar i bakfickan

Övningar i bakfickan innehåller 100 övningar och lekar som inte kräver något material. De passar ute i naturen, eller på väg dit eller hem. Fokus är på elever från F-9, men många övningar passar också yngre barn och andra grupper.

Bokens övningar kan tas fram när gruppen hittar något spännande, när de
behöver få upp värmen eller för att göra något roligt och meningsfullt medan ni förflyttar er eller väntar på bussen. Och boken får plats i fickan!

Övningar i bakfickan kostar 95 kr + ev porto.

Framsida av boken Att lära in matematik ute 2Att lära in matematik ute 2  är en uppföljning av den tidigare boken Att lära in matematik ute.

Den innehåller 100 nya övningar som passar elever från årskurs F-9. Tonvikten ligger på det vi vet att eleverna behöver öva mer på för att uppnå läroplanens mål. Övningarna passar i närmsta skogsbacke eller på skolgården.

Boken kostar 200kr + ev. porto. Du kan även köpa den gamla boken Att lära in matematik ute till ett mycket bra pris: 50 kr + ev. porto. Boken Leka och lära matematik ute (för förskola och förskoleklass) kostar 160 kr + ev. porto.

framsidan av boken Leka och lära språk uteLeka och lära språk ute vänder sig till förskola och förskoleklass och visar hur man kan jobba medvetet med barnens språkutveckling, ute och på ett lekfullt sätt. Boken innehåller mer än 100 aktiviteter där barnen får berätta och beskriva, leka med ljud, träna begrepp, ordförråd och bokstäver. Vi bjuder även på språkäventyr i skogen.
Boken kostar 200:- + ev. porto

Om du vill ha boken/böckerna i brevlådan så beställ från:

Men du kan också köpa böckerna direkt här på Naturskolan i Hammarskog.

Ni kan också beställa kursdagar för er skola eller ert arbetslag
med utgångspunkt från böckerna. Hör av er till naturskolan@uppsala.se.

Fler böcker från Naturskoleföreningen:

• Att lära in svenska ute
  • Att lära in engelska ute
  • Lära in ute året runt
  • Lära teknik ute
  • Leka och lära naturvetenskap och teknik ute (förskola och ÅK F-3)
  • Att lära in ute för hållbar utveckling
  • Learning in the outdoor classroom (övningar i olika skolämnen, hela boken på engelska)

Alla böcker går att läsa mer om, och också att köpa via outdoorteaching.com.