Rodd och paddling i Dalbyviken

Under en dag här med rodd och paddling kommer dina elever att få testa på att ro och paddla i Dalbyviken. Vi har tillgång till kanoter och roddbåtar – och flytvästar. Vi har också en säkerhetsbåt, så att vi kan låta elever få pröva att ro och paddla ut i viken. Några saker vi tar upp:

• Vad ska man tänka på innan man ger sig ut på sjön?
  • Teknik för att ro och paddla.
  • Hur byter vi plats i båten?
  • Hur kliver man i, och ur, en kanot?
  • Vad ska jag göra om kanoten skulle välta?
  • Om det inte är alltför kallt i vattnet kanske några vill pröva hur det är att simma i en sjö.

Vi kan även komplettera sjöaktiviteterna med att håva upp och undersöka småkryp.

Bokning

Du bokar utedagarna med Rodd och paddling via Naturskolans sida på utbudsbokningen >>

Mer praktisk information

I dokumentet Info till lärare om rodd och paddling  finns mer information om vad ni behöver göra innan ni kommer, om säkerhet och om hur dagen kommer gå till. Det ni behöver ha koll på inför utedagen!

Dokumentet ligger också på bokningssidan.

Checklista

Vi behöver får in en del uppgifter från er med tider, önskemål, kontaktuppgifter mm innan ni kommer. Fyll i checklistan via det här formuläret  >>  och skicka den till oss senast en vecka före ert besök!