Sommaraktiviteter för fritids

Nu är platserna för fritidsgrupper under vecka 24 och 25 fullbokade! Vi har platser kvar i augusti - i vecka 32 och 33. Du kan boka in din fritidsgrupp på naturskolan för att låna material. Varje fritidsgrupp har sig egen medföljande personal - vi på naturskolan erbjuder då färdigställt material och en bra plats att vara på. Vi kan erbjuda en till två grupper att komma per dag.

På de platserna som vi erbjuder finns det: Utedass, eldstad för matlagning + ved, gräsytor för lek och samling samt hela den omgivande fina naturen.

På varje plats ställer vi i ordning fem aktivitetsstationer som barnen får röra sig fritt mellan. Dessa är:

1)      Tipspromenad med naturtema – en rekommenderas för ålder 6-9 år, en för 10-12 år.

2)      Träkampen: tre lekar/spel med trämaterial. Eleverna väljer en lek eller gör alla tre i lag.

3)      Kojbygge: vem bygger mysigaste, lustigaste, snyggaste eller smartaste kojan?

4)      Tälja-stationen. Prova att göra fina krokar, vandringsstavar, egna pilbågar, spjut eller något annat kul! (Vuxen måste vara på plats vid denna station)

5)      Pysselstation. Eleverna gör något fint med naturmaterial som de hittar, eller samlar naturskatter att pyssla vidare med hemma.

Vid varje station finns material att använda. Vid dagens slut samlas detta ihop. Eventuella sopor tar ni helst med hem (annars blir soptunnorna snabbt fulla på platsen).

De dagar som går att boka i veckorna 32 och 33 är:

Tisdag 10/8  (två grupper)

Onsdag  11/8  (två grupper)

Torsdag  12/8 (två grupper)

Måndag  16/8  (två grupper)

Anmälan görs  på mail till naturskolan@uppsala.se

När ni är inbokade så kommer ni få ett bekräftelsemail.